אקדמיה לנוער במכללה למינהל
הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל גאה לפתוח מחזור נוסף של תוכנית אל"ן – אקדמיה לנוער.
התוכנית הוקמה במטרה לטפח ולעודד את הכשרת הדור הבא בתחומי פיתוח web, סייבר, בינה מלאכותית (AI) ורובוטיקה.
הלימודים מיועדים לבני נוער בעלי מוטיבציה גבוהה, המעוניינים להשקיע מזמנם האישי, תוך חשיפה והשתלבות בעולם האקדמי.
התוכנית מיועדת לבני נוער בכיתה ז' – ח' ותתקיים במתכונת היברידית: שיעורים פרונטליים ואונליין.
תלמיד אשר עבר בהצלחה את תוכנית אל"ן ועמד בדרישות של התוכנית, יוכל להתקבל ללימודי אל"צ.
נשמע מעניין?
הצטרפו אלינו ותוכלו לקבל לא רק ידע בתחומים נחשבים אלא גם קרדיט אקדמי ללימודי תואר .B.Sc במדעי המחשב בהמשך.
למי מיועדת התוכנית?
בני נוער בכיתה ז' – ח'
עלות התוכנית
3,500 ש"ח
אורך התוכנית
כ- 6 חודשים
תעודת הסמכה
בסיום הקורס תינתן תעודה מטעם המכללה
מתכונת לימודים
היברידית: שיעורים פרונטליים ואונליין
פרויקט גמר
בניית מערכת ע"י טכנולוגיות הנלמדות בתוכנית
יתרונות התוכנית
-
מענה מותאם לבני נוער
המחפשים אתגרים נוספים אשר לא מוצעים בביה"ס. -
לימודים מצולמים
הלימודים הינם במתכונת פרונטלית (מצולמת). -
נבחרת מרצים מן השורה הראשונה
הלימודים נלמדים עי"י מרצי הפקולטה למדעי המחשב ונעשים בסביבה אקדמית ומותאמת לשכבת גיל זו. -
סיורים
תוכנית הלימודים משלבת סיור בחברה טכנולוגית.
מה ההבדל בין מסלול אל"צ למסלול אל"ן?
אל"ן הינו מסלול לבני נוער המעוניינים לקבל טעימה אקדמית מלימודי מדעי המחשב, ואילו אל"צ הינו מסלול לימודי תואר
לכל דבר- הן ברמת העומס, שכ"ל גבוה יותר ודרישות אקדמיות מעמיקות יותר.
סטודנטים משתפים סיפורי הצלחה
שלום, שמי שון הורוביץ, בן 12, לומד בבית ספר כמו כולם… משחק במחשב כמו כולם… ו…רציתי לספר לכם על דבר אחד שעשיתי שהוא ממש לא כמו כולם! – זכיתי להיות חלק מהמחזור הראשון של תכנית אל"ן החדשה – חוויה גדולה, מעניינת ומסקרנת!
בתכנית שהתבססה על 2 קורסים, למדתי קודם על עולם האפליקציות באינטרנט, איך בונים אתרים ואילו טכנולוגיות קיימות בצד הלקוח ובצד השרת. בשלב הבא למדתי על עולם האינטרנט של הדברים (IOT) – שם הרחבתי את הידע על חיישנים, בקרים מתוכנתים והשילוב שלהם עם קוד. את הקורסים העבירו חיים שפיר ויהודה רוזיליו – שלא עשו לנו הנחות ופתחו בפני דלת לעולם מדעי המחשב.
במהלך השנה נסעתי עם החברים בתכנית לביקור מרתק בחברת ההייטק Cogniteam ולמדתי על רובוטים חכמים, ועל איך העקרונות שלמדתי בקורסים באים לידי ביטוי בפתרון בעיות במציאות.
השיא של התכנית היה במפגש מסכם שבו כל החברים מהתכנית הציגו פרויקטים מרשימים שפיתחו – שכללו כולם שילוב של מערכת IOT מבוססת חיישנים יחד עם ממשק אינטרנטי. היה לי כיף לעמוד על הבמה ולהציג את העבודה שלי עם מצגת – קראתי לפרויקט בשם InfuBot – רובוט אינפוזיה אוטומאטית למצבי חירום, שחשבתי שיכול להיות רלוונטי במיוחד בתקופה זו.
קיבלתי כלים שאני בטוח שילוו אותי עוד הרבה גם בצד המעשי – ביכולות התכנות וגם ללימודי המשך במדעי המחשב. מאז שסיימתי כבר הספקתי ללמוד באופן עצמאי על שפת התכנות Lua – שהלימוד שלה היה לי קל יותר תודות לרקע שקיבלתי בתכנות ב Javascript בתכנית, ואני מפתח להנאתי משחקים בפלטפורמת Roblox. בלי התכנית של אל"ן לא הייתי יודע אפילו איפה להתחיל, ועם הידע שרכשתי, נפתח התיאבון ללמוד עוד 😊
שיר, בת 18, בוגרת תוכנית אל"צ של המכללה למינהל, לאחרונה התגייסה לצבא לתפקיד טכנולוגי ב- 8200. "שמעתי על התוכנית בכיתה ח' ממש במקרה, והגעתי בגישה של ״ננסה ונראה״. ממש חששתי מזה שהתואר ״יקח לי את הילדות״ ויגבה ממני יותר מידי זמן ולא אוכל לעשות שום דבר אחר. אני יכולה להגיד שזה ממש לא המצב, הכל היה עיניין של ארגון זמן נכון ואני עשיתי הכל כמו כל תלמיד תיכון אחר, עבדתי, טסתי, התאמנתי, יצאתי עם חברים ולא פספסתי שום דבר.
אני מרגישה שבזכות התוכנית מימשתי את הפוטנציאל שהיה לי, שבזכותה פתחתי לעצמי המון דלתות בצבא ובהמשך באזרחות, שבניתי לעצמי משמעת אישית חזקה מאוד ופיתחתי את החשיבה שלי. המכללה מאוד תומכת ונותנת את כל העזרה שאפשר, בתרגולים, בסדנאות, חונכויות בשנים הראשונות, תמיכה מצד שגרירים מטעם המכללה, וסידור של הלו"ז כך שמספר הקורסים בסמסטר לא מעמיס על התלמידים בצורה שלא יהיה אפשר לעמוד בה.
תומר, בן 25, סיים את התכנית לפני כ-6 שנים.
"לא הייתי בטוח שארצה ללכת לתכנית כי לא רציתי לוותר על חלקים מהילדות שלי", הוא אומר, "אבל הבוגרים של התכנית – כל כך הרשימו אותי. הם דיברו על השירות הצבאי המשמעותי שעשו, על התפקידים המעניינים שהם ממלאים באזרחות, וגם על הרווחה הכלכלית הנלוות לכך".
הייחוד של התכנית לדבריו היא בגיבוש שהיא מייצרת בין הלומדים. "במכללה למינהל שומרים על פורמט שמאוד נוח וקל לילדים. אלו לימודים בכיתה אחת מגובשת, בתיכון ובמכללה. היינו יחד בהצלחות ובקושי, ונוצר חיבור אדיר. עד היום אנחנו חברים מאוד טובים שמבלים ביחד, טסים לחו"ל יחד".
תומר השתחרר מהצבא לפני כשנה לאחר 5 שנות שירות בתחום הסייבר במשרד הביטחון, והיום הוא עובד בחברת מיקרוסופט בתחום הסייבר. "כבוגר התכנית אתה מאוד מבוקש בצבא. אל"צ זה מותג – בצה"ל ובאזרחות."
שני, בת 18, בוגרת תוכנית אל"צ של המכללה למינהל ועתידה להתגייס למסלול גאמ"א היוקרתי. שני נחשפה לראשונה לתכנית דרך אחותה הגדולה, בוגרת המסלול. "ראיתי כמה התכנית הזו עשתה לה טוב, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, ועניין אותי להשתלב בה בעצמי" היא אומרת, "בנוסף, השתעממתי במסגרת הלימודים הרגילה וחיפשתי אתגרים חדשים".
על אף שמדובר במסלול עמוס ואינטנסיבי, שני לא מרגישה שהיא ויתרה על דברים שחשובים לה כדי להשלים אותו. לאורך הלימודים היא שימשה כחברה במועצת התלמידים בבית הספר, התנדבה במסגרות שונות, שמרה על קשרים חברתיים ואף ארגנה את נשף הסיום של בית ספרה. "אני לא יוצאת דופן. יש איתי עוד תלמידים שהמשיכו לעשות דברים נוספים לאורך כל התואר. זה לא מרגיש שהלימודים מחייבים ויתור על דברים אחרים, באיזשהו שלב זה הופך לשגרה, לחלק מהחיים".
מתן, בן 29, סיים את מסלול אל"צ לפני כעשור. כשהוא התקבל לתכנית, היא הייתה בין התכניות הבודדות בארץ שאיפשרה להשלים תואר במדעי המחשב לפני הצבא.
"היתרונות הגדולים של התכנית במכללה מבחינתי היו הקרבה הפיזית למקום המגורים שלי, וגם העובדה שזו הייתה תכנית מסודרת עם המון תמיכה. בתור תלמיד תיכון הייתה לזה חשיבות גדולה עבורי".
על אף העובדה שמדובר בתכנית מאתגרת מתן לא זוכר קשיים יוצאי דופן. "השילוב בין המערכת האקדמית למערכת הבית ספרית היה מצוין. קיבלנו תמיכה מכל הכיוונים. בנוסף, היתה אווירה מאוד מגובשת. היינו כיתה אחת שלמדה הכל יחד".
עם סיום הלימודים התגייס מתן ל-8200, ושירת בתפקידים שונים בתחום הסייבר. "יש לא מעט בוגרים של התכנית שהגיעו בזכותה לתפקידים מאוד מעניינים ובכירים בצבא", הוא מספר.
יונתן לנגר, בן 18, בוגר תכנית אל"צ של המכללה למינהל, הגיע אליה כמעט במקרה. הוא מספר, "כששמעתי על התכנית של המכללה – חשבתי ששווה לבדוק אותה, כי אני גר בראשון וגם כי ממילא חיפשתי מסגרת אחרת".
יונתן, שהתגייס למסלול גאמ"א היוקרתי של חיל המודיעין, התחיל לעבוד לפני כשנה בחברת 'Cogniteam', הפועלת בתחום הרובוטיקה, אליה גוייס על ידי אחד מהמרצים שלו – ד"ר יהודה אלמליח, מייסד ומנכ"ל החברה. במקביל ללימודים המאתגרים הוא המשיך גם בעיסוקים אחרים שלו.
יונתן אומר כי הלימודים גרמו לו להבין הרבה דברים על עצמו, וגם – מה הוא רוצה לעשות בעתיד. "הבנתי שאני מאוד נהנה מתחום של מדעי המחשב. אלו לימודים שנותנים בסיס טוב לחיים". על המכללה הוא אמר כי היא עשתה הכל על מנת להקל על התלמידים בתכנית, "באופן כללי – עושים מה שניתן כדי לעזור לנו לצלוח את הלימודים".
אלון אייל, סטודנט שנה שנייה במסלול אל״צ.
"מאז בית הספר היסודי שמעתי על התוכנית, וישר ידעתי שאני רוצה להצטרף אליה.
בתחילת השנה הראשונה, חששתי מאוד מהקורסים, אבל למזלי קיבלנו המון תמיכה מהמרצים והמתרגלים. למרות הקושי, הקורסים בהחלט מעניינים והמרצים באיכות גבוהה מאוד. נוסף על כך, במסגרת המסלול פגשתי חברים טובים מאוד, שיש לי איתם הרבה נושאים משותפים, שכיף לדבר איתם וללמוד איתם.
התוכנית עזרה ועדיין עוזרת לי לפתח את החשיבה, ומעניקה כישורים פרקטיים שעזרו ועדיין עוזרים לי בכל מיני פרוייקטים. עכשיו, בשנה השנייה ללימודים אני חונך של הסטודנטים שמתחילים את הלימודים במכללה.
כמו כן, המכללה עוזרת לפיתוח יכולת סידור הזמן, יכולת הלימוד, ואף מציעה סדנאות שעוזרות להתמודד עם לחץ ושיטות לימוד שונות.
נועה נלרסה, סטודנטית שנה רביעית במסלול אל״צ.
"המסלול העניק וממשיך להעניק לי ידע רחב במדעי המחשב. במהלך התואר רכשתי כלים, שאין לי ספק כי בהמשך יעזרו לי מאוד למיונים לצבא ולעבודה בה אעסוק בעתיד. אחד הבונוסים הינו שמעבר לידע שהתואר מקנה לי הכרתי גם המון חברים חדשים.
הגעתי למסלול בעקבות אחי הגדול אשר עבר גם הוא את אותו מסלול וכעת הוא משרת ביחידה טכנולגית בצבא. שם הוא ממשש את היכולות והידע שצבר, רובן הגדול נרכשו מלימודיי התואר.
בהתחלה השילוב בין הלימודים באקדמיה לבין הלימודים בתיכון בהחלט מאתגר אך לא בלתי אפשרי. הפקולטה למדעי המחשב מספקת עבורינו, הסטודנטים, תמיכה וסיוע אשר מקלים על הלחץ: סדנאות, שעות תגבורים ותיחרגולים ובשנה א' יש לנו חונך או חונכת אשר מלווים אותנו. כיום, אני משמשת כחונכת של סטודנטים במסלול אל"צ בשנה א', מלווה אותם ומעניקה להם תמיכה לכל שאלה ועניין ובעיקר נמצאת בשבילם בדרכם הראשונה באקדמיה".